Rozwiązania nowej ery

Posted by

Nowe rozwiązania w elektronice użytkowej przez wiele lat polegały tylko i wyłącznie na jednym – na stworzeniu takich modeli, które byłyby silniejsze, szybsze i bardziej wytrzymałe od poprzednich. Jak świat długi i szeroki, podobnie na problem postępu technologicznego patrzono także w świecie motoryzacji – samochody z kolejnych serii musiały być silniejsze i bardziej wytrzymałe, musiały sprawdzać się na trudniejszym terenie, być bezpieczniejsze. Przez długie lata przemysł rozwijał się błyskawicznie i musiało to znaleźć swoje odzwierciedlenie przede wszystkim we wnętrzu nowych pojazdów czy telefonów komórkowych albo komputerów. Mało komu z ówczesnych producentów przyszło do głowy, aby w produkcji telefonów czy odtwarzaczy muzyki postawić na kosztowne i bardziej wytrzymałe materiały niż plastik. A ponieważ wszyscy kurczowo trzymali się takich samych wzorów i kolorów, nawet produkty nienawidzących się firm wyglądały na pierwszy rzut oka podobnie. Dzisiaj nie ma już takiej możliwości – ludzie bardziej zainteresowani gadżetami z pogranicza IT i multimediów są w stanie już na podstawie opływowego kształtu obudowy, zastosowanych materiałów czy konkretnej kolorystyki zgadnąć, na czyj produkt właśnie patrzą. Jest to bardzo ważne w dzisiejszym świecie, gdzie design już dawno wymknął się poza słownik zarezerwowany dla osób urządzających dom czy wybierających nowy samochód. Elektronika użytkowa a coraz częściej także sprzęty RTV i AGD muszą imponować swoim wyglądem i sprawiać, by klient chciał je nabyć nawet bez zaglądania w dokładną specyfikację sprzętu. Naturalnie najlepszym sposobem na odniesienie marketingowego sukcesu w tych nowoczesnych czasach jest pogodzenie ze sobą wysokiej jakości sprzętu i szerokich funkcjonalności z zapierającym dech w piersiach wyglądem. W efekcie coraz częściej odkurzacze a nawet golarki czy czajniki odbiegają wyglądem od tego, co przez dekady utarło się jako standard estetyczny. Ludzie chętniej wybierają krzykliwe modele i dokładnie dobierają dostawcę kolejnych gadżetów w zależności od ich wyglądu.