Nowe sposoby sprzedaży

Posted by

Istnieje wiele dziedzin handlu, w których wygląd towaru ma wyjątkowe znaczenie dla kupującego. W wielu sklepach tylko i wyłącznie walory estetyczne wpływają na to, co wybierają klienci, więc przy projektowaniu salonów sprzedaży czy opakowań na swoje produkty często wykorzystuje się połączenie wielu różnych nauk, z psychologią i marketingiem na czele. Dopiero jednak w ostatnich dekadach zrozumiano, jak wiele można zyskać poprzez zaprezentowanie klientom produktów uchodzących za luksusowe i wyglądających na takie. W świecie samochodów dość szybko pojawiły się takie marki, które design wzięły na tapetę mocniej od innych i zainwestowały w szaleńczo niekiedy wyglądające nadwozia. Często jednak te niesamowite linie nadwozia stawały się szybko tak rozpoznawalne, że nikt nigdy w historii nie był w stanie powtórzyć takiego projektu bez narażania się na śmieszność lub podejrzenia o plagiat. W przypadku współczesnych samochodów ich linia nadwozia, a więc design, mają kolosalne znaczenie. Często jest to o wiele ważniejsze dla użytkownika, aniżeli to, jak wygląda wykończenie wewnątrz pojazdu. Samochód nie od dzisiaj spełnia bowiem znacznie więcej funkcji, aniżeli zapewnienie rodzinie transportu. Wydając krocie na samochód, który na pierwszy rzut oka wygląda na nowoczesny i bardzo drogi, to sposób na podkreślenie w społeczności lokalnej własnej pozycji i statutu. Ludzie natomiast nie od dzisiaj oceniają jakość samochodu po tym, jak wygląda jego wnętrze, tak samo jak łatwo uwierzyć, że w pałacu o pięknych fasadach także każde pomieszczenie zrobione jest z podobnym przepychem. Takie same argumenty zaczynają przemawiać także za producentami elektroniki użytkowej, którzy wyjątkowo długo opierali się nowym trendom i pozostawali wierni starym trendom, do znudzenia kopiując te same plastikowe i czarne obudowy w telefonach komórkowych, aparatach cyfrowych i laptopach. Dzisiaj normą jest już podkreślanie, także poprzez odpowiednią estetykę, swojej odrębności i budowanie w ten sposób większej więzi ze swoimi klientami.