Nowe rynkowe trendy

Posted by

Walka o klienta jest dzisiaj ostra jak nigdy dotąd, co wynika przede wszystkim z recesji. Każda firma ma mniejsze lub większe problemy ze sprzedażą swoich produktów i usług w okresie kryzysu finansowego, gdy każda rodzina bez wyjątku zmuszona jest do ogromnych oszczędności. Aby więc utrzymać swoją uprzywilejowaną pozycję na rynku, trzeba stosować najróżniejsze zagrania. Przez długie lata wśród producentów nowoczesnych telefonów, telewizorów czy odtwarzaczy mp3 dominowało przekonanie, że klientów da się wygrać tylko i wyłącznie poprzez zaoferowanie im sprzętu najwyższej jakości – czyli z największą pamięcią czy największym ekranem, na którym można oglądać teledyski. W rzeczywistości przez wiele lat to było najważniejszym wyznacznikiem tego, czy firma rozwija się czy też traci do konkurencji regularnie. Dopiero przełomowe zachowanie kilku pionierskich firm, stawiających mocno na design swoich urządzeń, otworzył oczy zarówno konkurentom, klientom jak i branżowym krytykom na to, że elektronika użytkowa nie musi być toporna i ciężka, także estetycznie. Wygrywać zaczęły kolejne batalie o klienta nie te marki, które wkładały do środka brzydkich brył najpotężniejsze podzespoły, ale te firmy, które oferowały dobre jakościowo modele o wyróżniającej je estetyce. Wygląd trzymanego w ręku aparatu fotograficznego a w szczególności telefonu komórkowego, zaczął być nawet dla największych maniaków gadżetów technologicznych, ważniejszy od konkretnych specyfikacji sprzętowych, co widoczne jest w preferencjach konsumenckich do dziś.