Jakość wewnątrz i na zewnątrz

Posted by

O tym że estetyka i wygląd mają dla współczesnego pokolenia bardzo wielkie znaczenie, nie trzeba nikogo przekonywać. Już od dawna socjologowie i psychologowie w najróżniejszych krajach w różny sposób analizują i badają problem tego, jak wygląd wpływa na ocenę człowieka czy danego przedmiotu. W świecie elektroniki i przedmiotów codziennego użytku jak telewizory, pralki czy telefony, nikomu przez dekady nie przychodziło do głowy, aby zająć się wyglądem zewnętrznym swoich nowych propozycji. W branżowych mediach i na forach biznesowych najważniejsze było tworzenie innowacji, wprowadzanie patentów i ich dalsze sprzedawanie, a nie design produktów opuszczających deskę kreślarską. W efekcie telewizory i telefony najróżniejszych konkurencyjnych marek mogły całkowicie inaczej działać, ale wyglądały w sposób niemal identyczny. Dopiero koniec dwudziestego wieku przyniósł drastyczną zmianę w tym elemencie i większość firm produkcyjnych zaczęła sobie za jeden z priorytetów obierać odróżnienie wizualne swojego produktu od dzieł konkurencji.