Istotny wygląd zewnętrzny

Posted by

Walka firm zajmujących się sektorem IT jest dzisiaj wyjątkowo ostra i nikt nie wątpi w to, że najbardziej zyskują na tym przede wszystkim klienci. Oczywiście kilka marek symbolicznie prowadzi całą resztę stawki, skutecznie wprowadzając na swój koszt odważne projekty i innowacyjne patenty. Z czasem jednak konkurenci zaczynają nadganiać zaległości, dokładać coś od siebie i wkrótce efektem takiej rywalizacji jest rynek pełen bardzo dopracowanych produktów w stosunkowo niewielkiej cenie. Z tego też względu coraz ważniejsze w budowaniu przewagi marketingowej i wysokiej sprzedaży stają się czynniki poza technologiczne, związane przede wszystkim ze sposobem postrzegania marki. W mało której branży obiegowa opinia o danym producencie jest równie ważna jak w przypadku firm produkujących multimedialne gadżety nowej generacji. Wszyscy, którzy walczą dzisiaj o użytkowników tabletów czy smartfonów wiedzą doskonale, że luksus płynący z posiadania takiego sprzętu nie wynika wyłącznie z dobrej specyfikacji sprzętowej. Coraz częściej świadomi użytkownicy wybierają bowiem urządzenia o mniejszym potencjale i słabszych parametrach, ale których design jest wzorowy i łączy wszystko to, co najlepsze w klasycznej stylistyce i nowoczesności. Przez wiele lat wygląd zewnętrzny urządzeń elektronicznych miał drugo lub nawet trzeciorzędne znaczenie zarówno dla projektantów jak i kupujących. W efekcie czego praktycznie wszystkie wprowadzane na rynki modele telefonów komórkowych, aparatów cyfrowych, telewizorów albo laptopów, wyglądały do złudzenia podobnie. Mimo różnego podejścia do klientów, innego logotypu firmy, droższych lub tańszych materiałów budulcowych, firmom nie przychodziło do głowy, by wyróżnić jakoś swój produkt poprzez inny, bardziej agresywny design. Ostatecznie lody jako pierwsza przełamała firma Apple, która mogła skutecznie sprzedawać swoje niespotykanie białe produkty głównie dlatego, że krążyła już wokół nich niemal legendarna aura. Niespotykany w tamtych czasach biały kolor i doskonałe materiały użyte w obudowie jedynie podniosły rangę produktu.